måndag 28 september 2009

Estoniauppdateringen

Läst på en blogg imorse:
Vad gjorde du när Estonia sjönk?

Okey, rent tekniskt sov jag. På natten sover man ju. Natten mot... var det onsdag eller? Mitt i veckan. Zzzzz.... zzzzz... zzzzzz.....

Men allvarligt talat minns jag inte. Däremot minns jag - och det gör säkert de flesta samhällsuppdaterade männskor - vad jag höll på med när jag hörde nyheten på morgonen.

Jag var bara tre år gammal då.
Pappan och mamman satt i köket och tittade på tv. Vi hade en liten tv då i köket. Jag minns de tyckte det var hemskt och sa att vi aldrig aldrig skulle ta färja nånstans.
Sen 7 år senare, när Boeingarna flög i tornen sa de att vi aldrig aldrig skulle ta flyget nånstans...

Det borde ha utretts för länge sedan. Varför nu plötsligt? Samma grej med alla stora händelser, alltid mycket intressen inblandade, politiker och makt och medier... Palme, Kennedy, 9/11, Estonia, det har blivit en trend att sådant aldrig avklaras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar