lördag 7 november 2009

Motigt för blivande domare

Idag, lördagen den 7 november, fick jag äntligen till stånd en aspiranttjänstgöring på murtovini. Jag blev godkänd av domaren, och ska skicka in mina papper till Palermo för bedömning.

Jag är för övrigt nästan klar med alla blandraserna i grupp 10 och grupp 5. Det kan vara svårt med de numerärt små raserna. Det är inte alltid det blir några anmälningar, och det är inte alltid anmälda hästar kommer. Man får bara gå för nordiska, i övrigt behöriga domare, vilket ytterligare begränsar möjligheterna att fullgöra domarutbildningen i ringen.

Nu återstår i dessa grupper elev- och aspiranttjänstgöringar på Cirneco dell´Etna (och ev Podenco Canario) i grupp 5, samt aspiranttjänstgöring på chart polski och elev- och aspiranttjänstgöring på magyar agar i grupp 10.

När det gäller grupp 1 är jag ju auktoriserad på shetland pony sedan grundutbildningen. Jag är aspirantkallad på arab och antagen till vidareutbildning på bearded grey.

För övrigt tycker jag att Årets julklapp 2009 borde vara en upplevelse - igen - och då i form av en spionroman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar